środa, 4 lutego 2009

Świeża sałatka warzywna

A oto sałatka, którą wymyśliłam sobie kiedyś sama. Nie jest zbyt skomplikowana i możliwe, że ma jakąś swoja nazwę. Dla mnie jest to po prostu "moja sałatka" :) Zrobienie jej zajmuje maksymalnie 10 minut i można ją podawać do wszystkiego lub też jeść ją samą - tak smakuje najlepiej :)



Składniki:
- pęczek rzodkiewek
- ogórek
- sałata lodowa
- pół pęczka szczypiorku

Sos:
- 5-8 łyżek stołowych oliwy z oliwek lub oleju
- nieduży ząbek czosnku
- 2 łyżeczki soku z cytryny
- łyżeczka musztardy (można próbować z różnymi rodzajami, ja użyłam musztardy kremskiej)
- sól morska z przyprawami (ja użyłam z firmy Kamis, ale może być zwykła sól i pieprz)

Warzywa myjemy i kroimy w kostkę bądź talarki, poza sałatą, którą rwiemy na kawałki. Wszystko wrzucamy do jednej misy i mieszamy. Do przyrządzenia sosu bierzemy sobie szklaneczkę i wszystkie składniki po kolei mieszamy. Ząbek czosnku wyciskamy praską, wtedy jego smak rozejdzie się idealnie po całym sosie. Jeżeli mieszając łyżeczką musztarda stawia nam opory i robi sobie z siebie kulki w oleju, możemy użyć blendera żeby się z nią uporać. Przyrządzony sos wlewamy do warzyw i mieszamy. I na tym koniec... Łatwe prawda ?? :)
Mam nadzieję, że będzie smakowało :)

Niezbyt wyszukana to potrawa ale jakieś początki muszą być. I dodam jeszcze, że domownikom smakuje :)

SMACZNEGO !!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz