wtorek, 26 listopada 2013

Migdałowe kapselki z białą czekoladą

     Małe kruche ciasteczka nazwane przeze mnie wcześniej mini-tartaletkami chyba bardziej przypominają mi kapselki. Od dziś więc będą nosić taką nazwę :) Kapselki z pysznym wypełnieniem, które możemy wybierać według humoru. Tym razem zamiast orzechów z poprzedniego przepisu dodałam migdały. I nie było tym razem nic zamiast czekolady ;)


Składniki:
  • 100 g zmielonych migdałów
  • 150 g mąki pszennej
  • 130 g miękkiej margaryny
  • 1 łyżeczka cukru pudru
  • 2 - 3 łyżki letniej wody
  • kilka kropel spożywczego barwnika w żelu

     Wszystkie składniki łączymy razem i mieszamy aż do uzyskania miękkiego ciasta. Robimy z ciasta kulkę i zawijamy w folię spożywczą. Taki pakunek chowamy do lodówki na ok. 1,5 godziny lub przyspieszamy tempo chłodzenia i wkładamy do zamrażalki na 20 minut ;) Ja zawsze wybieram druga opcje bo strasznie niecierpliwa ze mnie osoba ;)


     Wyciągamy schłodzone ciasto, podsypujemy lekko mąką i rozwałkowujemy na ok. 3-5 mm. Wycinamy pożądane kształty. Jak na kapselki przystało na wycinałam okrągłe ciastka. Część z nich włożyłam do wysmarowanych tłuszczem i obsypanych mąką foremek do babeczek. Resztę ułożyłam standardowo na spodach formy do mini-muffinek. Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 170°C na 10-15 minut.



Wypełnienie:
  • 70 ml śmietany 30% 
  • 2 tabliczki białej czekolady
  • płatki migdałowe lub obrane całe migdały
      Śmietanę podgrzewamy w rondelku. Czekoladę siekamy na drobne kawałki i dodajemy do ciepłej śmietany. Mieszamy aż wszystko nam się roztopi i odstawiamy do ostygnięcia. Schłodzoną masą wypełniamy kapselki i ozdabiamy migdałami. SMACZNEGO ! :)



 


2 komentarze: