poniedziałek, 13 lutego 2017

Gołąbki z orzechami

     O Jeżu, Jeżu ... Za każdym razem gdy rozpoczynam pracę nad gołąbkami pluję sobie w brodę, że w ogóle wpadł mi taki pomysł do głowy. Tych razów były w sumie dwa ale to wystarczy do wyprowadzenia mnie z równowagi. Przy oddzielaniu liści od główki zaczyna się nakręcanie spirali nienawiści a przy zawijaniu gołąbków sprężyna pęka i zaczyna się pod brodą robić siarczyście. Na szczęście wtedy dzieci obok nie ma ... No cóż mogę powiedzieć - taki gołąbek to dla mnie ciężki zawodnik. Tylko, że smaczny drań. 
 
 
 
 
Składniki:
  • 1 kg piersi z kurczaka
  • 1 jabłko,
  • 1 gruszka,
  • 2 cebule
  • 2 jajka
  • 4 kromki żytniego chleba
  • 2 ząbki czosnku
  • garść orzechów włoskich
  • garść migdałów
  • 1/3 szklanki mleka
  • średniej wielkości kapusta
  • 3 łyżeczki przecieru pomidorowego
  • 400 ml bulionu drobiowego/rosołu
  • sól
  • pieprz
  • świeża bazylia i oregano
  • zioła prowansalskie
  • liść laurowy
  • ziele angielskie

 
     Na sam początek namaczamy w mleku kromki żytniego chleba. Cebulę, jabłko i gruszkę ścieramy na tarce o dużych oczkach, piersi z kurczaka mielimy a orzechy i migdały rozdrabniamy i prażymy na patelni.  No to tyle z przygotowań. Teraz mieszanko - mięso, odsączone z mleka kromki chleba, cebula, jabłko, gruszka, orzechy, migdały. Do tego dorzucamy jajka i przeciśnięty przez praskę czosnek. Przyprawiamy do smaku solą i pieprzem.




     W garnku gotujemy bulion drobiowy (ja użyłam niedzielnego rosołu  😊), dodajemy przecier, listki bazylii i oregano, 1  łyżeczkę ziół prowansalskich listek laurowy oraz ziele angielskie. Zagotowujemy i odstawiamy na czas zawijania gołąbków ...


 


     Zawinięte gołąbki wkładamy do garnka z sosem i gotujemy aż kapusta nam trochę zmięknie. Mi to zajęło ok. 3o minut ... I już. Wcinamy! I tak, te gołąbki są bez ryżu :) SMACZNEGO !


 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz