niedziela, 11 maja 2014

Cake pops z dżemem różanym

     Moje pierwsze ciasto na patyku. Korciły mnie już od bardzo dawna ale nie mogłam się za nie zabrać. Dziś był ten dzień :) I jestem z nich zadowolona. 



Na początek robimy ciasto biszkoptowe. 

Składniki na ciasto:
  • 250 g masła
  • 370 g mąki
  • 250 g cukru
  • 4 jajka
  • 100 ml mleka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • opakowanie cukru waniliowego


Składniki do cake pops:
  •  100 g białej czekolady
  • 4 łyżeczki dżemu z owoców dzikiej róży
  • 1 łyżeczka miękkiego masła
  • kolorowa posypka
  • kolorowy lukier






     Ucieramy masło, cukier i cukier waniliowy na gładką masę. Ciągle miksując dodajemy po kolei jajka. Mąkę przesiewamy razem z proszkiem do pieczenia i dodajemy po trochę do ciasta na zmianę z mlekiem. Ja do swojego ciasta dodałam różowy barwnik. Wymieszałam i wylałam na blachę. Nagrzewamy piekarnik do 160°C i pieczemy ciacho przez ok. 25-30 minut. 


Ciasto odstawiamy do ostygnięcia, najlepiej na jedną dobę. Jeżeli nie mamy cierpliwości tak jak ja zabieramy się za nie zaraz po wystygnięciu. Ścieramy ciasto na tarce lub kruszymy w rękach. Swoją drogą... ładne ombre mi wyszło... Oczywiście miało być całe w jednym kolorze. A gdybym chciała zrobić ombre to nigdy by mi nie wyszło ;) Czekoladę rozpuszczamy z łyżeczką masła w kąpieli wodnej. Gdy już się roztopi dodajemy dżem i dokładnie mieszamy. Dodajemy do naszej kruszonki i ugniatamy dokładnie. Formujemy kulki i odstawiamy do zamrażarki na 15 minut. 



Przed ozdabianiem najlepiej przygotowac sobie jakiś stojak, w który będziemy mogli wbić patyczki. Może to być styropian lub nawet słoik z cukrem :) Zastygnięte kulki wyciągamy i zabieramy się za nabijanie. Najpierw zamaczamy czubek patyczka w lukrze i wbijamy do kulki. Odstawiamy na moment do lodówki aby nam lukier zastygł dzięki czemu kulka nie będzie kręciła się na patyku. Teraz już z górki. Zamaczamy kulkę w lukrze i obsypujemy ozdobami. Odstawiamy do zastygnięcia i już! Gotowe. Wydaję mi się, że cake popsy zagoszczą u mnie jeszcze nie raz ...  Udanej zabawy w zdobieniu !



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz