sobota, 28 lutego 2015

Krem z czerwonej kapusty

     Dziś w kuchni szalała młodzież. Moim zadaniem była tylko obsługa gorącego garnka i blendera ;) Składniki z całym procesem obierania, krojenia i wrzucania do gara dobierał Szymala. Przedstawiam Wam więc pierwszą zupę prawie 6-cio latka - krem z czerwonej kapusty... Rośnie pomocnik :)



Składniki: 
  • 1 litr bulionu (warzywny lub mięsny) 
  • pół główki czerwonej kapusty (średniej wielkości)
  • dwa duże ziemniaki
  • ząbek czosnku
  • śmietana 18% 
  • pieprz, sól


     Jak przystało na prawdziwego kucharza, Szymek przygotował swój własny, nie "kupny" bulion drobiowy :) Czerwoną kapustą zajęłam się ja, natomiast Młodzież obierała i kroiła ziemniaki. Wszystko zostało później wrzucone do gotującego się bulionu. Wrzucamy również posiekany czosnek. Gdy warzywa zmiękną dodajemy łyżkę śmietany i miksujemy zupę na krem... i to wszystko :) Szybka, smaczna i jaką daje radość z wykonania dla Malucha :) Dobrym dodatkiem są grzanki czosnkowe. SMACZNEGO!




ZUPA KREM

3 komentarze:

  1. Kolor piękny ! Na pewno krem jest pyszny :) Ja ostatnio upiekłam pasztet z czerwonej kapusty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki wspaniały kolor ;) bardzo lubię czerwoną kapustę, ciekawi mnie jak smakuje taka zupka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a to ciekawy pomysł, takiego kremu nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń